Píše: Mythix - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Blog Mythix

Fable Fortune - Recenze betaverze

Sobota 8.4.2017 20:34 - Autor: Mythix
To se mi líbí

Fable Fortune - Recenze betaverzePonořte se ještě jednou do světa Albionu ve free-to-play sběratelské karetní hře Fable Fortune. Štěstí má mnoho podob, můžete jej dosáhnout díky dobru nebo se vydat cestou zla. Fable vám tyto možnosti nabídne, je jen na vás jak se rozhodnete zničit svého oponenta.

A zase ty kartičky

Po přihlášení do menu nenajdete nic nového, co by neměla již konkurence. Nechybí teda obchod, samotná kolekce kartiček, nebo několik herních režimů. Jak už to jistě znáte z předchozích her, balíčky si můžete dokupovat, buď za 1000 stříbrňáků nebo za reálné peníze. Během testování bety se mi podařilo zatím našetřit pouhých 231 stříbrňáků. Nevím, jestli je to hodně vzhledem k počtu odehraných her, ale jako každá karetní hra i Fable nabízí možnost kartičky vycraftit. Lze tak učinit například za posbírané předměty, které ve hře najdete. Samozřejmě to jde i normální cestou za ink (inkoust) a ten můžete získat za kartičky, jež v kolekci nechcete. Funguje to tedy obdobně jako v Hearthstonu nebo Faerii. Jelikož je hra teprve v betě, nečekejte velké množství karet. Už při přihlášení vývojáři varují, že vás mohou potkat nějaké ty nepříjemnosti, takže s tím počítejte.

Úvodní obrazovka hry
Úvodní obrazovka hry
Otevírání balíčků a jejich nákup
Otevírání balíčků a jejich nákup
První kartičky do kolekce
První kartičky do kolekce
Sestavování decku
Sestavování decku

Pestrý svět Albionu

Svět Albionu nabízí mnoho zákoutí k prozkoumání. Můžete se vydat cestou sólo hráče a otestovat své dovednosti v tréninku proti počítači. Není tu však tutoriál, který by vás se hrou seznámil, takže na všechno musíte přijít sami. Docela mi trvalo, než jsem přišla na všechny herní mechaniky, díky tomu moje první bitva skončila porážkou. Naštěstí hra není nijak těžká. Pokud máte zkušenosti s karetními hrami, zaručuji vám, že během první hry zjistíte, co a jak. Pojďme se společně podívat na to, jací hrdinové vás ve světě Albionu čekají. Jako první je tu Alchemistka, má široký úsměv, neboť ke svým úspěchům používá zázraky. Ráda mění svým jednotkám sílu nebo životy, což se může stát pro hodně protivníků osudným. Jiný názor má Svatyně, ta si totiž myslí, že nepotřebujete tolik dovedností, abyste se stali hrdinou. Gravediggerka je toho důkazem, vyvolává hodně jednotek a oživuje mrtvé. Zatímco rytíř má chrabré srdce. Jako farmář prasat dokáže vyvolat rolníky a svou silou udolat nepřítele. Merchant pracuje jako prodejce, jeho heslem je kup zboží za nejnižší cenu a pak ho prodej dráž. Nestydí se tyto schopnosti využívat praxi, často si všimnete, jak rád sbírá zlaťáky a vylepšuje kouzla nebo jednotky. Na samém pokraji smrti na vás čeká Prophet. Rád by si vzal kousek vašeho času a podělil se o úžasné novinky: zvyšuje zdraví a léčí. Jako poslední na vás čeká Shapeshifterka v obleku Červené karkulky. Určitě podceníte její schopnosti, ale způsobuje hodně poškození a omračuje nepřátelé.

Naši hrdinové
Naši hrdinové
Herní módy
Herní módy
Postup v lize
Postup v lize
Crafting za předměty
Crafting za předměty

Herní režimy

Fable Fortune nenabízí jen slušnou várku hrdinů, ale můžete se taky těšit na tři herní módy: 1vs1, co-op výzvu a vše na maximum (hned ze startu máte 10 zlaťáků)!  Na začátku každé hry si vyberete ze tří možností, kterou cestou se vydáte: síly – zahrát určitý počet jednotek s větší silou než zdravím, kouzel – použít kouzla udělující poškození, nebo peněz – utratit nějaké množství zlaťáků. Jakmile bude mít splněno, získáte odměnu podobného rázu, jako vidíte na obrázku dole. Po výběru cesty vás teprve čeká tzv. mulligan fáze, kdy si vyberete karty do své ruky a už hrajete. Na začátku hry máte 3 zlaťáky, toto množství se zvyšuje každé kolo o jeden. Abyste mohli vyvolat jednotku, musíte za ní zaplatit. Poté co je jednotka na bojišti, můžete použít kouzlo hrdiny (cena: 2 zlaťáky) nebo dát některé jednotce taunt (1 zlaťák). Do této jednotky bude muset protihráč v příštím kole zaútočit, jedná se tak o skvělou obranu dalších jednotek nebo vašich životů. Každý hrdina jich má 30 a jeden takový zápas díky možnostem hrdinů může trvat i 20 minut. Díky velmi zajímavému audiovizuálu vám čas strávený ve hře uběhne jako voda.

Odměna za splněný quest
Odměna za splněný quest
Hrací plocha
Hrací plocha

Fable Fortune

Fable Fortune je opravdu zajímavá karetní hra, kterou stojí za to si vyzkoušet. I když beta obsahuje pár chybiček a můžete se setkat i s nepříjemnostmi, dá se v ní strávit hodně času. Během testování mi často nešlo kliknout na nějaké tlačítko nebo některý z módů. Co-op challenge nejde vůbec, což je velká škoda, hodně mě zajímalo, jak to bude vypadat. Nevím sice, kdy vyjde plná verze, ale pro opravdové zájemce tu mám dva klíče. Stačí napsat do komentářů, popřípadě zanechat kritiku na mou recenzi. Chtěli jste si hru vyzkoušet a nikdy jste neměli tu možnost? Využijte této příležitosti, než vás někdo předběhne!

Vydejte se do světa Albionu...
Vydejte se do světa Albionu...
Hodnocení hry
Skóre hry 7 7/10
Líbí se mi
  • Audiovizuální zpracování
  • Hodně hrdinů na výběr
  • Speciální schopnosti hrdinů
  • Herní režim na maximum
Vadí mi
  • Docela vysoká cena za jeden balíček
  • Nelze hrát proti kamarádovi
  • Nevýhody betaverze
  • Někdy velice dlouhé zápasy, když máte méně času
Verdikt: Fable Fortune je zajímavá sběratelská karetní hra. Může vás nadchnout jak svým vizuálem tak i možnostmi. Určitě stojí za to svět Albionu prozkoumat, protože je opravdu pestrý a zábavný. Nehodí se však pro hráče, kteří mají toho času méně.
Hodnocení:
( Zbývá 7 hlasů pro zveřejnění hodnocení ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.