Píše: Mythix - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
Blog Mythix

Faeria: Recenze plné verze

Sobota 11.3.2017 15:07 - Autor: Mythix
To se mi líbí

Faeria: Recenze plné verzeSběratelských karetních her je opravdu hodně, máme tu populární Hearhstone, který má velkou fanouškovskou základnu a jeho velkého konkurenta Magic the Gathering. Po roce jsme se tu opět sešli, abychom vzdali hold titulu, který si to opravdu zaslouží. Faeria zdárně opustila brány Early Accessu a nyní se v plné verzi uchází o vaše srdce.

Cesta k plné verzi

Faerie je sběratelská karetní free to play hra, jak jste už jistě z úvodu poznali. Po roce testování konečně vyšla a je pro vás k dispozici na PC, Mac, Linux nebo iPad. S vydáním plné verze se hráči dočkali i příjemných změn. Pokud stále přemýšlíte, jestli hru vyzkoušet, dozajista vám pomůže vylepšený tutoriál a lepší odměny pro každého hráče. Každý den vás čeká příjemné překvapení a také zajímavější denní úkoly. Moc se mi líbí, když si hra váží hráčů a nějakým způsobem je odměňuje za strávený čas ve hře. Samozřejmě to není zdaleka všechno, odměny se zvětšují po každém přihlášení a po získání určité úrovně, si můžete vybrat kartu do své kolekce. Jestli jste si mysleli, že sbíráni karet bylo vždycky těžké, Faeria nesmí uniknout vaší pozornosti.

Úvodní obrazovka
Úvodní obrazovka
Denní odměny
Denní odměny

Herní systém

Jestli jste už přehlceni karetními hrami jako já, možná vezmete za vděk zajímavý prvek a tím je, živé bojiště. Co to znamená? Představte si kostičkované bojiště, jaké znáte z Heroes obsazené hrdiny. Na dolní straně jste vy a naproti vám je váš protihráč, oba máte po 20 životech. Na začátku každého kola si můžete vytvořit políčko dle barvy, kterou hrajete nebo si přidat Faerii (manu) či líznout kartu. K vítězství potřebujete zničit nepřítele, a to uděláte právě díky svým příšerám, jenž budete povolávat na svá políčka. Díky těmto políčkám si vytvoříte cestu k nepříteli a jelikož je bojiště velké, je nutná velká várka inteligence a strategie. Každá vaše kreatura stojí určitou část many. Na začátku svého kola získáte tři many a pokud ji chcete více, vyplatí se těžit ze studní. Tyto studně jsou rozmístěné po bojišti a pokud u nich máte svou jednotku, získáte manu navíc. Těšit se můžete na čtyři elementy – oheň, vodu, zemi a poušť. Každý z nich disponuje jinou herní strategií a schopnostmi. Nemějte však vůbec obavy, se vším vás seznámí tutoriál.

Herní bojiště
Herní bojiště

Free to play

Poté co Faeria opustila brány Early Accessu můžu s jistotou uvést, že se nejedná o buy to win hru. Možnost koupě všech karet za reálné peníze byla odstraněna. Nyní si můžete kupovat truhličky nebo kosmetická vylepšení za gemy nebo goldy. Jelikož má hra podstatně vylepšený odměňovací systém, nevyplatí se investovat do gemů a kupovat si truhličky za ně. Nyní se vše dá získat normálním hraním, ale pokud se rozhodnete zainvestovat, mějte na paměti, že nemusíte získat karty, které chcete (něco jak v Hearthstonu). V plné verzi už nechybí možnost karty craftit (vytvořit), můžete si snadno doplnit kolekci. Pokud nevíte, jaké herní balíčky vytvořit, k dispozici vám budou i přednastavené balíčky, jež se vám budou odemykat s postupem vaší úrovně nahoru. Tuto funkci dozajista uvítají nováčci, kteří budou mít ze začátku problémy.

Vytváření nových balíčku je opravdu jednoduché

Recenze plné verze

Faeria je pěkně graficky vypadající hra, která působí příjemně a dobře se na ní kouká. Díky zvukovému zpracování se budete cítit dobře a odnesete si uspokojující zážitek. Každý hráč se může těšit na 20 hodinovou kampaň pro jednoho hráče, stoupání v žebříčku hodnocených her nebo i na pandoru (něco jako Arena v Hearthstone). Pokud se rozhodnete podpořit vývojáře, nyní je ten pravý čas. Do 15. března si můžete zakoupit výhodný balíček za pouhých 19 eur, ve kterém najdete 3 Mythic truhly, 3250 gemů, přísun goldů na jeden měsíc (5000 hned, 300 každý den) a speciální rub karty. Myslím si, že Faeria si opravdu zaslouží pozornost všech fanoušků TCG her. Autoři slíbili, že se o hru budou starat a brzy nás čeká i verze pro telefony. Jestli se Faeria stane budoucností esportu, na to si budeme muset ještě počkat. Nám nezbývá nic jiného, než doufat ve světlou budoucnost a nechat se unášet dechberoucí grafikou.

Herní obchod
Herní obchod
Hodnocení hry
Skóre hry 9 9/10
Líbí se mi
  • Audiovizuální zpravování
  • Logičtější karetní hra
  • Živé bojiště
  • Prvky MTG a Hearthstone
  • Povedený crafting
  • Denní odměny a vylepšený postup hrou
  • Přednastavené herní balíčky
Vadí mi
  • Chybí vyhledávání karet podle jména
  • Nejde pořizovat snímky přes Steam
Verdikt: Faeria je velmi povedená audiovizuální karetní hra s velkým potenciálem. S plnou verzí přichází i mnoho vylepšení, takže nikdy nebyl správný čas než dnes ji začít hrát! Už vás omrzel Hearthstone a MTG? Faeria je pro vás!
Hodnocení:
( Zbývá 6 hlasů pro zveřejnění hodnocení ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.